2016. január 17., vasárnap

Újjászületés - Spring


Egy újabb klassz, invenciózus mozi, mely csupán egyetlen egy vetítést ért meg Magyarországon!
A filmet a tavalyi Titanic Nemzetközi Filmfesztiválon csíphette el a közönség még tavasszal, hivatalos bemutatóról azonban azóta sincs szó – vélhetően már nem is lesz... 


Az amerikai indie filmes, Justin Benson és társa Aaron Moorhead mozija különleges "műfajmix", amelyben a különböző elemek (egy csipetnyi horror, jó nagy adag romantika, s egy kis fantasy) szinte észrevétlenül válnak koherens egésszé. 


Evan édesanyja feladja rákkal vívott kilátástalan küzdelmét, a srác pedig a sorozatos veszteségek következtében (édesapja is nemrégiben hunyt el) kénytelen átértékelni addigi életét. Végül Olaszország felé veszi az irányt, új lehetőségek után kutatva, új célokat keresve…
…s a mediterrán olasz kisváros valóban új távlatokat nyit Evan számára: találkozik Louise-al, a gyönyörű, titokzatos lánnyal, s a vonzalom maradásra bírja.
Hosszú séták a zegzugos kis utcákon, Linklater-t idéző filozofikus merengések, mindez egy kiválóan "megrajzolt", szegregált, autonóm kis közegben. Mindenféle urbánus, antropogén jelenség/behatás „otthon marad” az Usa-ban: a direktor páros különös, egyedi atmoszférát épít...
Olyat, amelyben nem éri meglepetésként a nézőt a történet további – a szokásostól merőben eltérő - alakulása. 


Érdekes, magával ragadó műfaji hibrid a Spring, sokan próbálkoztak már hasonlóval, több – de inkább - kevesebb sikerrel. A rendező duó azonban fittyet hányva a zsánerek tipikus formaiságára, ’külsőségeire’, valamiféle szabálytalan, rendellenes, de mégis – a maga nemében – gyönyörű, egységes formanyelvet alkotott. 


A szereplők kiválóak, Lou Taylor Pucci (Kezdők; Víruscsapda) „hétköznapisága” magával ragadó, Nadia Halker sugárzó…
Miként Julie Delpy és Ethan Hawke esetében, a Spring két főszereplője között is működik a kémia, noha két egészen ellentétes karakterről beszélünk. 


Sok helyütt – felületesen – egyfajta „szokatlan horror”moziként aposztrofálták a filmet. Mi maradjunk inkább annyiban, hogy a tavalyi év legkülönösebb, legfigyelemreméltóbb romantikus filmjét tisztelhetjük a Spring személyében!

80%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése