2015. október 22., csütörtök

Hosszú utazás - The longest ride


Nicholas Sparks az amerikai háziasszonyok – most már nyugodtan kijelenthetjük – örök érvényű ikonja és idolja; művei többnyire a giccs és a "még elviselhető pátosz" határán táncolnak - viszonylag ügyesen. És hát nőnemű legyen a talpán, aki képes végigülni minimum egy-két könnycsepp elmorzsolása nélkül a „mester” szívbemarkoló alkotásaiból készült filmadaptációkat. 


A Szerelmünk lapjai nagy dobás volt annak idején, de valljuk be őszintén, az a mozi is csak elsősorban Ryan Gosling és Rachel McAdams „ennivaló” párosa miatt működött. Volt ott azért túlcsordulás bőséggel…
A The longest ride kicsit olyan, mintha a The notebook fapados verziója lenne. Ismét két idősíkkal egyensúlyozik a szerző, azzal a különbséggel, hogy ezen „rendhagyó” narratívának hála két szerelmi szálat is kapunk ’ajándékba’, amelyek – kissé ügyefogyott módon, de – természetesen összefonódnak… 


Nem a The longest ride a bestseller író legerősebb munkája, de értjük, megértjük, hogy a célközönségnél ez is ugyanúgy betalált, mint az összes eddigi Sparks-adaptáció
Van egy nagy csokor kínosan szentimentális jelenet, a dialógokat is többé kevésbé a Hallmark délutáni műsorsávjából kölcsönözték a writerek, nagy szerencsére azonban mind Britt Robertson (Holnapolisz; Dan és a szerelem) és Scott Eastwood (Gran Torino; Harag), mind pedig Jack Huston (Amerikai botrány; Öld meg kedveseid) és Oona Chaplin (A Quantum csendje; Az ördög dublőre) párosa jól funkcionál. 


Azért nem mondanánk, hogy nem mosolyogtunk – akarva-akaratlanul - gúnyosan egy-egy valóban kurvára pátoszos ’nagyjeleneten’, de hát bizonyára féltékenyek vagyunk Scott Eastwood gyönyörűen kidolgozott hasfalára, és arra a rengeteg gyönyörű emberre, akiket a The longest ride közel 120 percen keresztül felvonultat. 


Az imdb-s 7,1-et nyilván a könnyeikkel küszködő 40-es háziasszonyok „klikkelték össze”, nekünk viszont jóval több kell ennél a meghatódottsághoz. 

55%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése